Biroul executiv

Biroul de coordonare al Consiliului Elevilor al Colegiului National “Horea,Closca si Crisan”
Anul scolar 2011 - 2012

Presedinte:Irina Mihu X D Tel. 0751151919 e-mail: mihu.irina@yahoo.com
Vicepresedinte: Roxana Ionela Popa X B e-mail: r.ella04@yahoo.com
Dragos Goada XI B e-mail: dragosgoada@yahoo.com
Secretar:Diana Dascaloiu e-mail: diana_dask94@yahoo.com

23 noiembrie 2011

Mediatorii


  CE ESTE MEDIEREA?

Medierea este un proces de comunicare prin care un grup de oameni este în situaţia de a-şi soluţiona propriul conflict în mod paşnic de către şi cu ajutorul unei părţi terţe, neutre.
Această persoană neutră este mediatorul. Când rezolvarea conflictului are loc în şcoală, de către un alt elev, acesta se numeşte mediator şcolar (peer mediator).
Medierea reprezintă o metodă de soluţionare a conflictul în care părţile implicate în conflict – cei care nu se înţeleg într-o anumită problemă – au şansa de a sta faţă în faţă şi de a vorbi, fără a fi întrerupţi, pentru ca fiecare punct de vedere să fie ascultat. După ce problema a fost identificată, adversarii se gândesc la variante de soluţionare a conflictului care sa fie favorabile ambelor părţi şi aleg o soluţie de tipul victorie-victorie (câştig/câştigi) . Se semnează apoi un acord scris prin care ambele părţi ajung la un consens în ceea ce priveşte comportamentul pe viitor al fiecăruia dintre semnatari.

PRINCIPIILE MEDIERII

Rezolvarea conflictelor presupune cooperare şi înţelegere. Acest tip de mediere se axează pe principiul potrivit căruia pentru o soluţionare constructivă a conflictelor, adversarii trebuie să respecte următoarele:
-să rămână calmi şi să-şi controleze furia, frustrarea sau alte emoţii puternice ;
-să se concentreze asupra problemei şi nu asupra învinovăţirii celuilalt ;
-să-şi exprime cu acurateţe sentimentele şi dorinţele;
-să respecte celelalte puncte de vedere, şi să încerce să le înţeleagă;
-să coopereze şi să găsească soluţii care să mulţumească ambele părţi implicate.

Mediatorul este cel care ajută părţile implicate într-un conflict să se comporte într-un mod constructiv, respectând regulile de mai sus.

Elevii mediatori  posedă calităţi care le permit să-i ajute pe ceilalţi:
-sunt imparţiali;
-sunt respectaţi de către colegii lor;
-sunt persoane de încredere cu care elevii pot discuta.

Elevii mediatori poseda catitati de a media conflicte create intre elevi. Acestia se ocupa cu medierea conflectelor intre elevii institutiei,doar la cererea acestora.

Mediatorii scolari ai Colegiului National „Horea,Closca si Crisan” Alba Iulia au fost promovati in cadrul proiectului organizat de „Ziua Mondiala a Tolerantei” (16.11.2011)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

SCURT ISTORIC

La nivelul Uniunii Europene organizația reprezentativă a elevilor este Uniunea Europeană a Consiliilor Elevilor – OBESSU (The Organising Bureau of European School Student Unions). Dezvoltarea acestui organism a fost una firească, iniţiativa a apărut la nivelurile de jos, iar pe parcurs a cuprins şi formele superioare de organizare, ajungând în anul 1975 să aibă structuri la nivelul Uniunii Europene. Apariţia OBESSU a fost un răspuns la o nevoie a elevilor de a studia într-un cadru democratic.
Consiliul Naţional al Elevilor din Romania a fost înfiinţat în baza OMECT nr. 2782/2007. În ciuda faptului că nu aveau o bază legală, Consilii ale Elevilor au funcţionat încă din anul 1992. Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de învățământ preuniversitar din 2005 emis de Ministerul Educaţiei şi Cercetării prevede constituirea Consiliului Elevilor în fiecare unitate de învăţământ de stat şi particular. Astfel, există cadrul legal, respectiv obligativitatea, constituirii acestor Consilii ale Elevilor.
In primul rand s-a scris Regulamentul de Organizare si Functionare al CE,care prevede ca si structura de conducere CE – Biroul Coordonator al Consiliului Elevilor (BCCE). Acest birou este format din : Presedinte,vicepresedinte si secretar.

DE CE ESTE NEVOIE SĂ EXISTE UN CONSILIU AL ELEVILOR?

Nevoia existenţei unui Consiliu al Elevilor vine în primul rând din nevoia elevilor de a-şi exprima opiniile şi de a-şi pune în aplicare ideile. Elevii au nevoie de o structură în care să se poată manifesta independent, pe care să o administreze şi organizeze, cadru de învățare și maturizare. Această structură îi ajută pe elevi să înţeleagă mai bine societatea în care trăiesc oferindu-le experienţa necesară pentru a începe o viaţă pe propriile puteri.
Inițierea și dezvoltarea unor astfel de consilii apropie învățământul românesc de norme ale învățământului din Uniunea Europeană.
De asemenea, în contextul noii Legi a Educației Naționale în care elevii sunt poziționați în centrul demersului educațional, ca beneficiari primari, este firesc ca ei sa fie consultați în legătură cu deciziile ce influențează mediul școlar.