Biroul executiv

Biroul de coordonare al Consiliului Elevilor al Colegiului National “Horea,Closca si Crisan”
Anul scolar 2011 - 2012

Presedinte:Irina Mihu X D Tel. 0751151919 e-mail: mihu.irina@yahoo.com
Vicepresedinte: Roxana Ionela Popa X B e-mail: r.ella04@yahoo.com
Dragos Goada XI B e-mail: dragosgoada@yahoo.com
Secretar:Diana Dascaloiu e-mail: diana_dask94@yahoo.com

25 ianuarie 2010

Concurs de fotografie "Ce înseamnă pentru noi moneda euro?"


Despre ce este vorba?

Concursul se adresează echipelor formate din tineri cu vârste între 14 şi 18 ani, oferindu-le o ocazie de a se gândi la euro şi a exprima ce înseamnă această monedă pentru ei.

Fiecare echipă este formata din 2-3 tineri si un adult si va trebui să trimită o fotografie însoţită de un text explicativ. Aceasta va fi evaluată de un juriu cu membri din întreaga Europă, care vor alege apoi câte o echipă câştigătoare din fiecare dintre cele 27 de state membre. Dintre aceşti 27 de câştigători, primele şapte echipe în ordinea punctajelor vor fi invitate la o festivitate de premiere la Bruxelles, în mai 2010, în cadrul căreia se va anunţa câştigătorul premiului întâi. La festivitate vor participa, de asemenea, mai multe personalităţi care au contribuit la jurizare şi reprezentanţi ai presei.

Care sunt premiile?

· Toţi membrii celor 27 de echipe naţionale câştigătoare vor primi o tabletă grafică profesională Pen Drive de 30,7 cm (12") pentru ilustraţii, schiţe, design industrial, editare de fotografii sau design de pagini web.

· Cele 7 echipe europene câştigătoare vor fi invitate într-o excursie la Bruxelles în luna mai 2010, pentru a descoperi acest oraş, inclusiv instituţiile europene, şi pentru a participa la festivitatea de premiere. Fiecare dintre aceste şapte echipe vor avea sponsorizate călătoria şi cazarea pentru trei tineri şi un adult însoţitor. Fotografiile câştigătorilor naţionali vor fi afişate pe site-ul Comisiei Europene din statul membru respectiv şi pe site-ul Direcţiei Generale pentru Afaceri Economice şi Financiare.

· Fiecare membru din echipa care va obţine cel mai bun punctaj dintre cele 7 echipe câstigătoare, va primi fiecare premiul întâi care reprezintă o cameră digitală Nikon D3000 Digital SLR, cu 18-55 mm VR Lens Kit, Sigma zoom 70-300, card de 4GB şi o geantă.

http://www.euroinphoto.eu/calendar/index_ro.htm

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

SCURT ISTORIC

La nivelul Uniunii Europene organizația reprezentativă a elevilor este Uniunea Europeană a Consiliilor Elevilor – OBESSU (The Organising Bureau of European School Student Unions). Dezvoltarea acestui organism a fost una firească, iniţiativa a apărut la nivelurile de jos, iar pe parcurs a cuprins şi formele superioare de organizare, ajungând în anul 1975 să aibă structuri la nivelul Uniunii Europene. Apariţia OBESSU a fost un răspuns la o nevoie a elevilor de a studia într-un cadru democratic.
Consiliul Naţional al Elevilor din Romania a fost înfiinţat în baza OMECT nr. 2782/2007. În ciuda faptului că nu aveau o bază legală, Consilii ale Elevilor au funcţionat încă din anul 1992. Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de învățământ preuniversitar din 2005 emis de Ministerul Educaţiei şi Cercetării prevede constituirea Consiliului Elevilor în fiecare unitate de învăţământ de stat şi particular. Astfel, există cadrul legal, respectiv obligativitatea, constituirii acestor Consilii ale Elevilor.
In primul rand s-a scris Regulamentul de Organizare si Functionare al CE,care prevede ca si structura de conducere CE – Biroul Coordonator al Consiliului Elevilor (BCCE). Acest birou este format din : Presedinte,vicepresedinte si secretar.

DE CE ESTE NEVOIE SĂ EXISTE UN CONSILIU AL ELEVILOR?

Nevoia existenţei unui Consiliu al Elevilor vine în primul rând din nevoia elevilor de a-şi exprima opiniile şi de a-şi pune în aplicare ideile. Elevii au nevoie de o structură în care să se poată manifesta independent, pe care să o administreze şi organizeze, cadru de învățare și maturizare. Această structură îi ajută pe elevi să înţeleagă mai bine societatea în care trăiesc oferindu-le experienţa necesară pentru a începe o viaţă pe propriile puteri.
Inițierea și dezvoltarea unor astfel de consilii apropie învățământul românesc de norme ale învățământului din Uniunea Europeană.
De asemenea, în contextul noii Legi a Educației Naționale în care elevii sunt poziționați în centrul demersului educațional, ca beneficiari primari, este firesc ca ei sa fie consultați în legătură cu deciziile ce influențează mediul școlar.