Biroul executiv

Biroul de coordonare al Consiliului Elevilor al Colegiului National “Horea,Closca si Crisan”
Anul scolar 2011 - 2012

Presedinte:Irina Mihu X D Tel. 0751151919 e-mail: mihu.irina@yahoo.com
Vicepresedinte: Roxana Ionela Popa X B e-mail: r.ella04@yahoo.com
Dragos Goada XI B e-mail: dragosgoada@yahoo.com
Secretar:Diana Dascaloiu e-mail: diana_dask94@yahoo.com

23 februarie 2010

Peace Child International


'Fii schimbarea!' (BTC!) - Program de finantare pentru proiecte coordonate de tineri
Termen limita: 2010-03-31


Peace Child International a creat programul 'Be The Change! - Fii Schimbarea!' - un program de actiune pentru sprijinirea tinerilor in implicarea lor in comunitatea din care fac parte si in proiectele de dezvoltare durabila. Programul incurajeaza tinerii din intreaga lume 'sa fie schimbarea pe care doresc sa o vada in lume." (Mahatma Gandhi). Organizatia internationala Peace Child ofera sprijin financiar si asistenta tinerilor pentru a crea si derula proiecte diverse si variate.
Daca ai pana in 25 de ani si un proiect centrat pe dezvoltarea comunitatii tale la nivel local, citeste cu atentie cerintele de finantare ale programului si trimite propunerea ta de proiect la organizatia Peace Child International.

Persoanele responsabile de acest program te vor ghida si iti vor oferi consultanta pentru a identifica problemele si prioritatile locale si, de asemenea, te vor ajuta sa vii cu propriile tale solutii.

Se finanteaza proiectele care:
• sunt realmente coordonate de tineri
• raspund nevoilor comunitatii si nu nevoilor individuale (nu se finanteaza taxe scolare sau calatorii private)
• solicita o finantare de pana la 500 lire sterline si prezinta un buget detaliat
• sunt derulate de tineri care beneficiaza de ajutorul a doi adulti experimentati si atenti la principiile de co-management
• au indicatori de masurare a rezultatelor, care permit evaluarea proiectului
• pot genera profit (fonduri pentru demararea unei mici afaceri si crearea de locuri de munca). Ele pot, de asemenea, sa fie programe sociale care nu genereaza profit (pentru sanatate, educatie, protectia mediului sau o lucrare de imbunatatire la nivelul comunitatii) si care aduc o valoare adaugata veritabila si durabila pentru comunitate.
Date limita: 31 martie 2010; 31 octombrie 2010
Daca satisfaci aceste cerinte, descarca formularul de candidatura de pe site si trimite propunerea ta de proiect, inainte de data limita, la biroul cel mai apropiat al organizatiei Peace Child International:

EUROPA: europe@peacechild.org

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

SCURT ISTORIC

La nivelul Uniunii Europene organizația reprezentativă a elevilor este Uniunea Europeană a Consiliilor Elevilor – OBESSU (The Organising Bureau of European School Student Unions). Dezvoltarea acestui organism a fost una firească, iniţiativa a apărut la nivelurile de jos, iar pe parcurs a cuprins şi formele superioare de organizare, ajungând în anul 1975 să aibă structuri la nivelul Uniunii Europene. Apariţia OBESSU a fost un răspuns la o nevoie a elevilor de a studia într-un cadru democratic.
Consiliul Naţional al Elevilor din Romania a fost înfiinţat în baza OMECT nr. 2782/2007. În ciuda faptului că nu aveau o bază legală, Consilii ale Elevilor au funcţionat încă din anul 1992. Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de învățământ preuniversitar din 2005 emis de Ministerul Educaţiei şi Cercetării prevede constituirea Consiliului Elevilor în fiecare unitate de învăţământ de stat şi particular. Astfel, există cadrul legal, respectiv obligativitatea, constituirii acestor Consilii ale Elevilor.
In primul rand s-a scris Regulamentul de Organizare si Functionare al CE,care prevede ca si structura de conducere CE – Biroul Coordonator al Consiliului Elevilor (BCCE). Acest birou este format din : Presedinte,vicepresedinte si secretar.

DE CE ESTE NEVOIE SĂ EXISTE UN CONSILIU AL ELEVILOR?

Nevoia existenţei unui Consiliu al Elevilor vine în primul rând din nevoia elevilor de a-şi exprima opiniile şi de a-şi pune în aplicare ideile. Elevii au nevoie de o structură în care să se poată manifesta independent, pe care să o administreze şi organizeze, cadru de învățare și maturizare. Această structură îi ajută pe elevi să înţeleagă mai bine societatea în care trăiesc oferindu-le experienţa necesară pentru a începe o viaţă pe propriile puteri.
Inițierea și dezvoltarea unor astfel de consilii apropie învățământul românesc de norme ale învățământului din Uniunea Europeană.
De asemenea, în contextul noii Legi a Educației Naționale în care elevii sunt poziționați în centrul demersului educațional, ca beneficiari primari, este firesc ca ei sa fie consultați în legătură cu deciziile ce influențează mediul școlar.